Advies & Begeleiding

“Kwaliteitsverbetering die oplevert voor de cliënt of leerling”

Advies & Begeleiding

“Kwaliteitsverbetering die oplevert voor de cliënt of leerling”

Werk je in de zorg, het onderwijs of een welzijnsorganisatie en ben je op zoek naar een manier om de kwaliteit van je dienstverlening naar een hoger niveau te brengen? Onze adviseurs kunnen je hierbij adviseren en begeleiden. Wij helpen graag bij het verbeteren van kwaliteit, veiligheid, risicomanagement en cultuur & gedrag. Daarbij is de toegevoegde waarde voor de cliënt of leerling ons uitgangspunt.

Denken, doen, verbinden en leren

CKMZ adviseert en begeleidt op alle niveaus. Wij werken op basis van ervarend leren en vanuit een waarderende benadering. Samen kunnen we aan de slag met thema’s als:

  • Missie, visie, organisatiewaarden en leidende principes
  • Persoonlijke effectiviteit, leiderschap en eigenaarschap
  • Versterken kwaliteitscultuur door samenwerken en dialoog
  • Zinvol verantwoorden vanuit transparantie en vertrouwen
  • Leren en ontwikkelen door professionals
  • (Door)ontwikkeling (kwaliteits)managementsysteem
  • Implementatie kwaliteitskaders en -normen

Samen werken aan de bedoeling

Wat is de toegevoegde waarde van ontwikkelingen voor cliënten of leerlingen? Deze kernvraag houden wij altijd scherp in het vizier. Een efficiënte bedrijfsvoering gaat uit van organisatiedoelen. Het is de kunst om de kracht van beleid en afspraken en het talent van medewerkers slim in te zetten en daarin de juiste balans te vinden. Dát leidt tot verbetering van dienstverlening.

Vanuit die gedachte geeft CKMZ advies en begeleiding aan professionals. Regels, protocollen en prestatie-indicatoren zien wij niet als leidend, maar als hulpmiddelen voor goede zorg of onderwijs. CKMZ adviseert en prikkelt jouw organisatie om deze middelen zodanig in te zetten dat vraag en aanbod tot elkaar komen. Samen zorgen we ervoor dat je voldoet aan de wet- en regelgeving, terwijl de focus blijft liggen op de eigen beslissingsruimte van medewerkers op basis van hun vakbekwaamheid en hun kennis van de cliënten of leerlingen. Vanzelfsprekend spelen we in op de ontwikkelingen in de samenwerking tussen formele en informele zorg en de eigen regie en zeggenschap van cliënten en leerlingen.

Samen ontwikkelen

Bij CKMZ geloven we in kennis delen = kennis maken. Wij zetten ons kennis en kunde in en kijken samen met jullie wat er binnen jullie organisatie al goed gaat, welke ervaring jullie graag benutten en welke wensen er nog zijn. Dit kunnen we op verschillende manieren vormgeven. Denk aan het implementeren van een inspirerend auditproces, team- of individuele coaching, intervisiebegeleiding of begeleiding van strategische- of teamsessies op kwaliteitsthema’s. Ook voor tijdelijke ondersteuning of juist ad-hoc vragen, bijvoorbeeld om mee te denken over een inspectiebezoek of een calamiteitenonderzoek, zijn er mogelijkheden.

Neem je contact met ons op om de mogelijkheden te bespreken, voor nu of voor de toekomst?

Werk je in de zorg, het onderwijs of een welzijnsorganisatie en ben je op zoek naar een manier om de kwaliteit van je dienstverlening naar een hoger niveau te brengen? Onze adviseurs kunnen je hierbij adviseren en begeleiden. Wij helpen graag bij het verbeteren van kwaliteit, veiligheid, risicomanagement en cultuur & gedrag. Daarbij is de toegevoegde waarde voor de cliënt of leerling ons uitgangspunt.

Denken, doen, verbinden en leren

CKMZ adviseert en begeleidt op alle niveaus. Wij werken op basis van ervarend leren en vanuit een waarderende benadering. Samen kunnen we aan de slag met thema’s als:

  • Missie, visie, organisatiewaarden en leidende principes
  • Persoonlijke effectiviteit, leiderschap en eigenaarschap
  • Versterken kwaliteitscultuur door samenwerken en dialoog
  • Zinvol verantwoorden vanuit transparantie en vertrouwen
  • Leren en ontwikkelen door professionals
  • (Door)ontwikkeling (kwaliteits)managementsysteem
  • Implementatie kwaliteitskaders en -normen

Samen werken aan de bedoeling

Wat is de toegevoegde waarde van ontwikkelingen voor cliënten of leerlingen? Deze kernvraag houden wij altijd scherp in het vizier. Een efficiënte bedrijfsvoering gaat uit van organisatiedoelen. Het is de kunst om de kracht van beleid en afspraken en het talent van medewerkers slim in te zetten en daarin de juiste balans te vinden. Dát leidt tot verbetering van dienstverlening.

Vanuit die gedachte geeft CKMZ advies en begeleiding aan professionals. Regels, protocollen en prestatie-indicatoren zien wij niet als leidend, maar als hulpmiddelen voor goede zorg of onderwijs. CKMZ adviseert en prikkelt jouw organisatie om deze middelen zodanig in te zetten dat vraag en aanbod tot elkaar komen. Samen zorgen we ervoor dat je voldoet aan de wet- en regelgeving, terwijl de focus blijft liggen op de eigen beslissingsruimte van medewerkers op basis van hun vakbekwaamheid en hun kennis van de cliënten of leerlingen. Vanzelfsprekend spelen we in op de ontwikkelingen in de samenwerking tussen formele en informele zorg en de eigen regie en zeggenschap van cliënten en leerlingen.

Samen ontwikkelen

Bij CKMZ geloven we in kennis delen = kennis maken. Wij zetten ons kennis en kunde in en kijken samen met jullie wat er binnen jullie organisatie al goed gaat, welke ervaring jullie graag benutten en welke wensen er nog zijn. Dit kunnen we op verschillende manieren vormgeven. Denk aan het implementeren van een inspirerend auditproces, team- of individuele coaching, intervisiebegeleiding of begeleiding van strategische- of teamsessies op kwaliteitsthema’s. Ook voor tijdelijke ondersteuning of juist ad-hoc vragen, bijvoorbeeld om mee te denken over een inspectiebezoek of een calamiteitenonderzoek, zijn er mogelijkheden.

Neem je contact met ons op om de mogelijkheden te bespreken, voor nu of voor de toekomst?